Особливо корисні відсотки як інструмент для обчислення тоді, коли йде мова про частини цілого. Тому це завдання має чітке тематичне спрямування – сплави і суміші, які сприймаються як щось одне ціле, але мають певні структурні частини.
Перед дитиною – текстовий опис певної суміші або сплаву. Вказується відсоткова частина одного з елементів у ньому, наприклад, що у розчині є 8% солі. Необхідно визначити конкретну кількість солі у, скажімо, 540 грамах розчину. Маючи розуміння цієї теми, можна виконати обчислення по-різному, але простіше за все – скласти пропорцію, де невідомий елемент можна замінити на “х”. 540 грамів розчину – це 100%. “х” грамів – це 18%. Школяр визначає значення невідомого і дізнається, що солі в цьому розчині 97,2 грамів.
Завдяки виконанню цього завдання дитина навчиться використовувати відсотки для багатьох дій, наприклад, визначати кількість того чи іншого складника у розчині або загальну масу сплаву тощо. А це корисно у житті, а також тренує вміння працювати з пропорціями та закріплює знання теми відсотків.